«بررسی بودجه‌ای مؤسسه آموزشی و پژوهشی خمینی میسر نمی‌شود، مگر این که روابط سیاسی محمود احمدی‌نژاد و مصباح‌ یزدی دوباره بازخوانی شود.

روند افزایش بودجه‌ای در سال‌های بعدی نشان از آن دارد که مؤسسه آموزشی – پژوهشی خمینی () از ۳.۵ میلیارد سال ٨٥ به ۷ میلیارد در سال ٨٧، ١. ٥ میلیارد در سال ٨٩، ۸.۳ میلیارد در سال ٩٠، ١٠ میلیارد در سال ٩٢، ۱۰.۳ در سال ٩٣، ٥. ١١ در سال ٩٤، ١٤، در سال ٩٥، ٥. ٢١، در سال ٩٦، ٢٣ میلیارد و در سال ٩٧ به ٢٨ میلیارد رسید.

«بررسی بودجه‌ای مؤسسه آموزشی و پژوهشی خمینی میسر نمی‌شود، مگر این که روابط سیاسی محمود احمدی‌نژاد و مصباح‌ یزدی دوباره بازخوانی شود. مؤسسه آموزشی و پژوهشی  خمینی  به ریاست  مصباح‌ یزدی با روی‌ کار آمدن احمدی‌نژاد به افزایش ١٠برابری بودجه دست یافت و کماکان در دولت حسن روحانی نیز مسیر خوشایندی در ردیف اعتباری سالانه دارد.

مؤسسه آموزشی و پژوهشی خمینی  نام مجموعه‌ای آموزشی برای تحصیل دانشجویان و طلبه‌ها است که در سال ۱۳۷۴ پایه‌گذاری شد. این مؤسسه آموزشی و پژوهشی زیر نظر محمدتقی مصباح‌ یزدی کار می‌کند. کتابخانه و مرکز اسناد آن در سال ۲۰۰۶ میلادی شامل بیش از ٦٠ هزار جلد کتاب فارسی و عربی و نزدیک به ٢٠ هزار جلد کتاب انگلیسی بوده ‌است.قهر و آشتی‌ها

گرچه این روزها  مصباح هم به جمع منتقدان احمدی‌نژاد پیوسته اما مرور بودجه‌ای مؤسسه خمینی) نشان می‌دهد که احمدی‌نژاد در دوران صدارتش در کمک مالی به این مؤسسه هیچ کم نگذاشت. حتی بودجه در دوره ریاست‌ جمهوری احمدی‌نژاد به‌ یک‌ باره از ٣٥٠ میلیون تومان (سال ٨٤ و  آخرین سال دوره خاتمی) به ۳.۵ میلیارد تومان در سال ٨٥ رسید؛ یعنی افزایش ١٠برابری.

روند افزایش بودجه‌ای در سال‌های بعدی نشان از آن دارد که این مؤسسه از ۳.۵ میلیارد سال ٨٥ به ۷ میلیارد در سال ٨٧، ١. ٥ میلیارد در سال ٨٩، ۸.۳ میلیارد در سال ٩٠، ١٠ میلیارد در سال ٩٢، ۱۰.۳ در سال ٩٣، ٥. ١١ در سال ٩٤، ١٤، در سال ٩٥، ٥. ٢١، در سال ٩٦، ٢٣ میلیارد و در سال ٩٧ به ٢٨ میلیارد رسید.معیار نباشد، لابی و فشار می‌آید

Publié on 31 décembre 2017 at 11:13  Commentaires fermés sur «بررسی بودجه‌ای مؤسسه آموزشی و پژوهشی خمینی میسر نمی‌شود، مگر این که روابط سیاسی محمود احمدی‌نژاد و مصباح‌ یزدی دوباره بازخوانی شود.