فضای امنیتی در کازرون؛ شمار کشته‌ها ‘دو نفر’ است بر اساس گزارش‌ها در سومین روز بعد از آغاز درگیری‌های کازرون، فضای این شهر در استان فارس ایران امنیتی بوده و درگیری‌های پراکنده‌ای هم گزارش شده است. فیلم‌هایی هم از تیراندازی از بالای یک ساختمان ظاهرا حکومتی در این شهر منتشر شده است. در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مأموران امنیتی دیده می‌شوند که با موتور و ماشین در خیابان‌ها می‌گردند. امروز رئیس دادگستری استان فارس در جنوب ایران گفته که آمار کشته‌شدگان دو نفر و شمار زخمی‌ها ۴۸ نفر بوده است. علی القاصی‌مهر گفته است: « نباید تصور شود کسانی که اموال عمومی را آتش زده و به جان مردم تعرض کرده‌اند از تعقیب مصون خواهند ماند، بلکه این اطمینان وجود خواهد داشت که این افراد به سزای عمل خود خواهند رسید. »

فضای امنیتی در کازرون؛ شمار کشته‌ها ‘دو نفر’ است

بر اساس گزارش‌ها در سومین روز بعد از آغاز درگیری‌های کازرون، فضای این شهر در استان فارس ایران امنیتی بوده و درگیری‌های پراکنده‌ای هم گزارش شده است.

فیلم‌هایی هم از تیراندازی از بالای یک ساختمان ظاهرا حکومتی در این شهر منتشر شده است.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مأموران امنیتی دیده می‌شوند که با موتور و ماشین در خیابان‌ها می‌گردند.

 

امروز رئیس دادگستری استان فارس در جنوب ایران گفته که آمار کشته‌شدگان دو نفر و شمار زخمی‌ها ۴۸ نفر بوده است. علی القاصی‌مهر گفته است: « نباید تصور شود کسانی که اموال عمومی را آتش زده و به جان مردم تعرض کرده‌اند از تعقیب مصون خواهند ماند، بلکه این اطمینان وجود خواهد داشت که این افراد به سزای عمل خود خواهند رسید. »

تصاویری که ادعا می‌شود مربوط به تیراندازی از بالای یک ساختمان دولتی در کازرون استحق نشر عکسUGC
Image captionتصاویری که ادعا می‌شود مربوط به تیراندازی از بالای یک ساختمان دولتی در کازرون است

تصاویری هم در شبکه‌های اجتماعی از زوایای مختلف از یک ساختمان منتشر شده که نشان می‌دهد یک نفر بر روی بام آن با تفنگ شلیک می‌کند. ادعا شده که این تصویر مربوط به یکی از مأموران امنیتی است که از بام ساختمان دادگستری شلیک می‌کند.

بر اساس فیلم‌ها مردم فریاد می‌زنند و با ناسزا به تیرانداز می‌گویند که شلیک نکند. بی‌بی‌سی نمی‌تواند زمان و مکان این اتفاق را به طور مستقل تأیید کند.

علی ذوالقدری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان فارس اعلام کرده که « محرکان و لیدرهای اصلی این اغتشاشات » را بازداشت کرده است.

او گفته ۴۰ درصد بازداشت شدگان سابقه کیفری داشته‌اند.

اعتراض مردم کازرون به طرح تقسیم این شهر هفته‌ها ادامه داشته است. آنان بارها در نماز جمعه به این موضوع اعتراض کردند و خواستار توقف اجرای طرح تقسیم کازرون شدند.

مقام‌های وزارت کشور ایران می‌گویند ایجاد شهرستان‌های جدید روندی معمول در تقسیمات کشوری ایران است و در این مورد نیز بررسی‌های « کارشناسی » انجام شده است.

 
اعتراضات کازرون به کشته شدن دست کم یک نفر منجر شده است
Publié on 19 Mai 2018 at 8:59  Commentaires fermés sur فضای امنیتی در کازرون؛ شمار کشته‌ها ‘دو نفر’ است بر اساس گزارش‌ها در سومین روز بعد از آغاز درگیری‌های کازرون، فضای این شهر در استان فارس ایران امنیتی بوده و درگیری‌های پراکنده‌ای هم گزارش شده است. فیلم‌هایی هم از تیراندازی از بالای یک ساختمان ظاهرا حکومتی در این شهر منتشر شده است. در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مأموران امنیتی دیده می‌شوند که با موتور و ماشین در خیابان‌ها می‌گردند. امروز رئیس دادگستری استان فارس در جنوب ایران گفته که آمار کشته‌شدگان دو نفر و شمار زخمی‌ها ۴۸ نفر بوده است. علی القاصی‌مهر گفته است: « نباید تصور شود کسانی که اموال عمومی را آتش زده و به جان مردم تعرض کرده‌اند از تعقیب مصون خواهند ماند، بلکه این اطمینان وجود خواهد داشت که این افراد به سزای عمل خود خواهند رسید. »