عزاداری عمومی و خصوصی ۹ آوریل ۱۹۶۸ – آتالانتا (ایالت جورجیا): کارِتا اسکات کینگ، همسر مارتین لوتر کینگ، به همراه خانواده در اولین روز از عزاداری دوروزه. در عزاداری روز نخست تنها خانواده، دوستان و مدعوین حضور داشتند. این مراسم در کلیسای باپتیستی (تعمیدیون) ابنزر برگزار شد. کینگ و پدرش کشیش این کلیسا بودند. حاضران در این مراسم سپس به کالج مورهاوس، محل تحصیل کینگ رفتند؛ جایی که در آن مراسم عمومی برگزار می‌شد.

  • عزاداری عمومی و خصوصی

    ۱۰۰ هزار نفر در اطراف جمعیتی که پیکر بی‌جان کینگ را از کلیسای ابنزر تا کالج مورهاوس (محل تحصیل کینگ) همراهی می‌کنند، گرد آمده‌اند. سکوت حاضران گهگاه با همان قطعات موسیقیایی‌ای می‌شکند که همزمان با راهپیمایی‌های اعتراضی با حضور کینگ پخش می‌شدند. خانم ماهالیا جکسون، از دوستان خوب مارتین لوتر کینگ، ترانه کلیسایی Take My Hand, Precious Lord را می‌خواند؛ همان ترانه‌ای که کینگ عاشق آن بود.

    ۹ آوریل ۱۹۶۸ – آتالانتا (ایالت جورجیا): کارِتا اسکات کینگ، همسر مارتین لوتر کینگ، به همراه خانواده در اولین روز از عزاداری دوروزه. در عزاداری روز نخست تنها خانواده، دوستان و مدعوین حضور داشتند. این مراسم در کلیسای باپتیستی (تعمیدیون) ابنزر برگزار شد. کینگ و پدرش کشیش این کلیسا بودند. حاضران در این مراسم سپس به کالج مورهاوس، محل تحصیل کینگ رفتند؛ جایی که در آن مراسم عمومی برگزار می‌شد.

کارتا اسکات و فرزندانش بر سر تابوت کینگ. شهروندان سیاهپوست آمریکا با شنیدن خبر کشته‌شدن لوتر کینگ شوکه شدند. بسیاری از شهرهای آمریکا در فاصله قتل او تا مراسم خاکسپاری شاهد ناآرامی‌ها بودند. لیندون بی. جانسون، رئیس جمهوری وقت آمریکا، روز هفتم آوریل را روز عزای ملی برای کینگ، کنشگر حقوق مدنی اعلام کرد.جسی جکسون، کشیش، سیاستمدار و کنشگر حقوق مدنی بر سر مزار کینگ. بن رایت از مرکز بریسکو برای مطالعه تاریخ آمریکا معتقد است: «در تاریخ ایالات متحده آمریکا مارتین لوتر کینگ هم مانند آبراهام لینکلن تقریبا نقش بنیانگذار را دارد».مارتین لوتر کینگ زمانی گفته بود: «آن‌قدر واقع‌بین هستم که بدانم زندگی‌ام ممکن است پایانی خشونت‌آمیز داشته باشد. من هر روز با علم به این موضوع زندگی می‌کنم. اما کیفیت زندگی مهمتر از طول آن است. طبیعی است که مانند هر کس دیگری علاقه دارم عمر طولانی داشته باشم - عمر طولانی ارزش خود را دارد. اما این موضوع در حال حاضر مسئله ذهنی من نیست».

Publié on 4 avril 2018 at 7:47  Commentaires fermés sur عزاداری عمومی و خصوصی ۹ آوریل ۱۹۶۸ – آتالانتا (ایالت جورجیا): کارِتا اسکات کینگ، همسر مارتین لوتر کینگ، به همراه خانواده در اولین روز از عزاداری دوروزه. در عزاداری روز نخست تنها خانواده، دوستان و مدعوین حضور داشتند. این مراسم در کلیسای باپتیستی (تعمیدیون) ابنزر برگزار شد. کینگ و پدرش کشیش این کلیسا بودند. حاضران در این مراسم سپس به کالج مورهاوس، محل تحصیل کینگ رفتند؛ جایی که در آن مراسم عمومی برگزار می‌شد.